Η νέα εταιρεία σύμφωνα με τις αντιλήψεις της Κομισιόν θα χρηματοδοτείται από τα διόδια των φορτηγών (και τα μελλοντικά διόδια των Ι.Χ.) και θα μπορεί επίσης να δανείζεται.
Γράφει ο Claus Hulverscheidt [πηγή: Süddeutsche Zeitung]
Νέα τάξη στο τοπίο της κατασκευής υπεραστικών οδών στη Γερμανία.
Schäuble και Dobrindt συμφώνησαν την Τρίτη την ίδρυση κρατικής εταιρείας κυκλοφοριακών υποδομών, με δυνατότητα και ιδιωτικής συμμετοχής.
Θα απαιτηθεί όμως αλλαγή στο γερμανικό Σύνταγμα που απαιτεί ψήφιση από τα 2/3 της βουλής και του συμβουλίου περιφερειών.
Έως τώρα η κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων είναι αρμοδιότητα των περιφερειών (ομόσπονδων κρατιδίων) με δαπάνες της κεντρικής (ομοσπονδιακής) κυβέρνησης.
Ο Schäuble θεωρεί σημαντική την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων, που έως τώρα είναι πολύ χαμηλή.
Ο Dobrindt συμφωνεί. "Μακροπρόθεσμα θα πρέπει να μπορεί να αποφασίζει μόνη της η κεντρική κυβέρνηση. Η ποιότητα της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στα 16 κρατίδια παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία σήμερα."
Η Κομισιόν προτείνει (και ο Schäuble εξετάζει) τη συμμετοχή ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών ταμείων στη χρηματοδότηση έργων υποδομής. Τα ταμεία αυτά σήμερα δεν έχουν υψηλές αποδόσεις στις παραδοσιακές τους δραστηριότητες (αγορές κρατικών ομολόγων).
Πλήρες κείμενο στα γερμανικά: http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/autobahnfinanzierung-geld-auf-der-strasse-1.2445939
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου