Θα συνοδευτεί, άραγε, το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (σχέδιο του οποίου παρουσιάστηκε τη Μ. Δευτέρα από τον Υπ. Πεχωδέ) από μια μελέτη εφάμιλλη της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό, που είχε γίνει πριν από 10 και πλέον χρόνια και που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς (και όχι μόνο), όπως τη βιώσαμε να υλοποιείται (με το πρόσθετο κίνητρο των Ολυμπιακών Αγώνων του '04);
Τα όσα ανακοινώθηκαν χθες είναι "γραμμές στο χαρτί". Πέρα από τις 3 υπάρχουσες γραμμές ΗΣΑΠ/ΜΕΤΡΟ και τη σχεδιαζόμενη γραμμή "U", αναφέρθηκαν και άλλες 4 που (αν τις κατάλαβα καλά) μάλλον αλληλεπικαλύπτονται με τις υπάρχουσες. Από μια πρώτη ματιά ο "σχεδιασμός" φαίνεται σπάταλος. Η εντύπωση αυτή ενισχύεται αν προστεθεί η προτεινόμενη κυκλική γραμμή (οι κυκλικές γραμμές μέσων σταθερής τροχιάς συνήθως είναι χαμηλής βιωσιμότητας).
Φυσικά δεν μας διαφεύγει ότι, στο προτεινόμενο Ρυθμιστικό, το τραμ "πνίγεται"! Γίνεται αναφορά μόνο στην (δρομολογημένη) επέκταση προς Πειραιά, κι από κει και πέρα, αυτό ήταν όλο. Πριν λίγους μόλις μήνες ο Κωστής Χατζηδάκης είχε γεμίσει τη νότια Αθήνα με γραμμές τραμ. Πού θα πάνε όλες αυτές αν ισχύσει το Ρυθμιστικό;
Αυτή η πρώτη ανάγνωση δεν με γεμίζει με αισιοδοξία για το πόσο σοβαρά ασχολείται η ελληνική κυβέρνηση με τα συγκοινωνιακά θέματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου