1 Αυγ 2018

Κυκλοφοριακή διαχείριση σε πραγματικό χρόνο

Κρατήστε αυτό το σκαρίφημα από το άρθρο καθηγητή στην "Καθημερινή" περί κυκλοφοριακής διαχείρισης.

Σύντομα θα πρέπει να μιλήσουμε για τη σημασία της κυκλοφοριακής διαχείρισης σε πραγματικό χρόνο. Υπάρχουν άνθρωποι με μεγάλη εμπειρία στην Ελλάδα - πολλοί π.χ. εργάστηκαν στους Ολυμπιακούς του 2004 και θα έπρεπε να αποτελούν τη "θεσμική μνήμη" στην Τροχαία και την Περιφέρεια Αττικής. Αφήνω τελευταίους but not least τους πρώην συναδέλφους μου στους αυτοκινητοδρόμους.

Νωρίτερα και για τη συγκεκριμένη πυρκαγιά θα πρέπει να μάθουμε γεγονότα και χρόνους:

- Αν ο αποκλεισμός στα 4 σημεία που ανακοίνωσε η ΕΛΑΣ ήταν το μόνο μέτρο κυκλοφοριακής διαχείρισης από ξηράς. Τι άλλο έγινε και πότε;

- Αν η επιχειρησιακή απόφαση του ΠΣ ήταν να αφεθεί η φωτιά με τον δυτικό άνεμο να φτάσει έως τη θάλασσα και να "σβηστεί μόνη της", εξασφαλίζοντας ότι τουλάχιστον δεν θα επεκταθεί στον κυρίως οικισμό της Ραφήνας και το δάσος/κατασκηνώσεις του Αγ. Ανδρέα. Τι αποφασίστηκε και πότε;

- Αν (και πότε) για την έκταση που θα "θυσιαζόταν" λήφθηκε υπόψη ότι υπήρχαν μερικές χιλιάδες άνθρωποι που θα έπρεπε να απομακρυνθούν, πιθανότατα κατά ζώνες και με διαφορετικό τρόπο. (Άλλοι οδικώς, άλλοι πεζοί, άλλοι διά θαλάσσης. Κανένας όμως στην τύχη του μόνο.)

- Τι (και πότε) έγινε για να τους δοθούν κάποιας μορφής ειδοποιήσεις ή οδηγίες και ποια προσπάθεια έγινε για να βοηθηθεί αυτή η απομάκρυνση.

- Αν (και πότε) αξιολογήθηκε η κατάσταση στο ευρύτερο οδικό δίκτυο, που συμπεριλαμβάνει:
1. Την παραλιακή παράπλευρη της Μαραθώνος: Δημοκρατίας-Ποσειδώνος (μέσα από την κρίσιμη έκταση) - για όσο διάστημα θα μπορούσε να αποτελέσει διάδρομο εκκένωσης ή/και τελευταία γραμμή άμυνας για προστασία της διάσωσης.
2. Την Φλέμινγκ και την προέκτασή της έως το λιμάνι της Ραφήνας - και τη διαχείριση κυκλοφορίας πρόσβασης από/προς το φέρι.
3. Τις ευρύτερες παρακάμψεις της Μαραθώνος: π.χ. Διονύσου-Ν. Μάκρης από Βορρά, Αρίωνος και μετά Σπάτων-Λούτσας από Νότο.

- Αν (και πότε) ορίστηκαν και οργανώθηκαν σημεία συγκέντρωσης πληθυσμού, είτε προσωρινής (προς απομάκρυνση π.χ. μέσω θαλάσσης), είτε σε δεύτερο χρόνο (π.χ. στο λιμάνι Ραφήνας ή και άλλα προστατευμένα μέρη όπου εκ των πραγμάτων μεταφέρονταν οι διασωθέντες), τα οποία επίσης χρειάζονταν τη στοιχειώδη διαχείριση προσβάσεων.

Σε όλα αυτά τα σημεία κυκλοφοριακής διαχείρισης δεν προλαβαίνουν να μπουν προσωρινές πινακίδες, εννοείται, αλλά μέσα στις πολλές ώρες που διαρκεί η κρίση προλαβαίνουν να γίνουν πράγματα για να προληφθεί ή να ελαφρυνθεί το κυκλοφοριακό χάος:
1. Περιπολικά τροχαίας στα πιο κρίσιμα σημεία.
2. Οχήματα με φάρο σε άλλα σημεία (πολιτικής προστασίας ή δημοτικής αστυνομίας ή συνεργατών από αυτούς που κινητοποιούνται βάσει σχεδίου) με πεζούς αστυνομικούς αν δεν επαρκούν τα περιπολικά της ΕΛΑΣ, ώστε να υπάρχει και τυπική δυνατότητα επιβολής απαγορεύσεων. (Ή τουλάχιστον βάζοντας, κάθετα, αυτοκίνητα με φάρους.)
3. Ανακοινώσεις σε ΜΜΕ, SMS, διαδίκτυο, VMS περιφέρειας και δήμων.
Έγινε κάτι που να μοιάζει με αυτό; Πότε;


Δεν υπάρχουν σχόλια: