Ελπίζω ότι η ανασύσταση της Διυπουργικής Επιτροπής δεν θα είναι το μόνο βήμα της νέας κυβέρνησης στο κυνήγι των εθνικών στόχων οδικής ασφάλειας. Σίγουρα δεν μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικά αποτελεσματικό μέτρο. Μια χώρα 11 εκατομμυρίων που κάθε χρόνο χάνει πάνω από 1500 πολίτες της (ή παρεπιδημούντες) στους δρόμους χρειάζεται μια δραστικότερη λύση. Γιατί να μην οριστεί "ένας Mr οδική ασφάλεια" (ή "μία Ms οδική ασφάλεια"), που θα αναλάβει ως προσωπικό στοίχημα (ή έστω, λιγότερο βαρύγδουπα, ως επιδίωξη μιας μικρής ομάδας δράσης γύρω απ' τον ίδιο) την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων και την υλοποίηση μιας σειράς από τομές;
Το ελληνικό στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας είχε ήδη πάρει τον κατήφορο, πριν αδρανοποιηθεί η Διυπουργική. Δεν χρειαζόμαστε μόνο επιτροπές. Χρειαζόμαστε "doers" - ανθρώπους που θα πράττουν. Αλλιώς, στο επόμενο συνέδριο οδικής ασφάλειας πάλι τα ίδια θα λέμε μεταξύ μας.
2 σχόλια:
Ψηφίζω Σταθάκη, κι ας είναι απ' την άλλη πλευρά. Ας δείξει ο ΓΑΠ ότι εχει την υπέρβαση στο αίμα του!
Ο Σταθάκης παραιτήθηκε από την επιτροπή του Υπ. Μεταφορών όταν διαπίστωσε την αναποτελεσματικότητά της. Ίσως ο συνδυασμός γνώσης και αναγνωρισιμότητας στο πρόσωπό του να είναι ο βέλτιστος. Σίγουρα τα λέει ωραία. Θα ήταν αποτελεσματικός doer όμως; Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα δεν είναι μόνο το πρόσωπο (και σίγουρα επίσης όχι η πολιτική τοποθέτηση), είναι (για μένα) η απεμπλοκή από τη "δημοκρατική" λογική της Διυπουργικής (=κάθε υπουργείο κινείται αυτόνομα και κάθε τόσο συζητούν). Χρειάζεται ένα σχήμα συνεκτικότερο, αποφασιστικότερο και με εκτελεστική εξουσία, όχι απλά συμβουλευτικό.
Δημοσίευση σχολίου