First things first, λένε οι αγγλοσάξονες. Οι φορείς που προγραμματίζουν τα δημόσια έργα στην Κόρινθο φαίνεται ότι έχουν απόλυτα ενστερνιστεί την παραπάνω αρχή. Είναι εμφανές ότι ξέρουν πού να δώσουν προτεραιότητα.
Εδώ και περίπου ένα εξάμηνο, η ανακατασκευή των γεφυρών του Ξηριά στην οδό Γ. Παπανδρέου (μια από τις κεντρικότερες της πόλης) έχει σταματήσει. Η κυκλοφορία εκεί εξακολουθεί να "εξυπηρετείται" από 1+1 λωρίδα και υποτυπώδες πεζοδρόμιο. Ευτυχώς με μια μικρή "τσόντα" διαπλάτυνσης καταργήθηκε η αρχική μεγαλοφυής κυκλοφοριακή ρύθμιση (που συστηματικά παραβιαζόταν, άλλωστε), ωστόσο υπάρχουν ακόμη πολλά προβλήματα ομαλής κίνησης και ασφάλειας, δίπλα μάλιστα σε σχολικό συγκρότημα.
Λίγα μέτρα παραπάνω, όμως, προχωρά με αξιοπρόσεκτους ρυθμούς η κατασκευή μιας άλλης γέφυρας. Φαίνεται ότι οι φίλοι του δεινοσαυρικού σιδηροδρόμου κάνουν καλό lobbying: πρόκειται για την γέφυρα του παλιού μετρικού τραίνου, αυτού που δεν λειτουργεί πια - μια και υπάρχει ο προαστιακός - και που ίσως να μην ξαναλειτουργήσει ποτέ ως τραίνο (και που, σε κάθε περίπτωση, η αντικατάστασή της μπορούσε να περιμένει, μια και σήμερα δεν εξυπηρετεί απολύτως τίποτα).
Εδώ και περίπου ένα εξάμηνο, η ανακατασκευή των γεφυρών του Ξηριά στην οδό Γ. Παπανδρέου (μια από τις κεντρικότερες της πόλης) έχει σταματήσει. Η κυκλοφορία εκεί εξακολουθεί να "εξυπηρετείται" από 1+1 λωρίδα και υποτυπώδες πεζοδρόμιο. Ευτυχώς με μια μικρή "τσόντα" διαπλάτυνσης καταργήθηκε η αρχική μεγαλοφυής κυκλοφοριακή ρύθμιση (που συστηματικά παραβιαζόταν, άλλωστε), ωστόσο υπάρχουν ακόμη πολλά προβλήματα ομαλής κίνησης και ασφάλειας, δίπλα μάλιστα σε σχολικό συγκρότημα.
Λίγα μέτρα παραπάνω, όμως, προχωρά με αξιοπρόσεκτους ρυθμούς η κατασκευή μιας άλλης γέφυρας. Φαίνεται ότι οι φίλοι του δεινοσαυρικού σιδηροδρόμου κάνουν καλό lobbying: πρόκειται για την γέφυρα του παλιού μετρικού τραίνου, αυτού που δεν λειτουργεί πια - μια και υπάρχει ο προαστιακός - και που ίσως να μην ξαναλειτουργήσει ποτέ ως τραίνο (και που, σε κάθε περίπτωση, η αντικατάστασή της μπορούσε να περιμένει, μια και σήμερα δεν εξυπηρετεί απολύτως τίποτα).
4 σχόλια:
Noμίζω ότι υιοθετείς την ρηχή άποψη ότι το τρένο είναι προιστορικό. Πολλοί στην Ευρώπη θα διαφωνούσαν μαζί σου. Στην Ελλάδα, μαζί με το πολιτικό σύστημα και ο ΟΣΕ είναι δεινοσαυρικός, αλλά το τρένο ασφαλώς όχι. Ύστερα, μακάρι οι φίλοι του τρένου να ήταν τόσο αποτελεσματικοί, αλλά που το βλέπεις?
Τώρα, η κατασκευή του έργου που λές σε καιρούς κατάργησης του τρένου οφείλεται μάλλον στις αδράνειες του συστήματος. Προφανώς η αποκατάσταση της γέφυρας ήταν στον αρχικό σχεδιασμό πολύ πριν ανακαλύψουμε ότι το τρένο στην Ελλάδα είναι για πέταμα. Εδώ πετάμε το μωρό μαζί με τα βρώμικα νερά. Δεν ξέρω αν συμφωνείς με τους 14 δημάρχους των παλιών που καποδιστριακών δήμων που ζητούν την κατάργηση της παλιάς γραμμής για να γίνει δρόμος. Αυτό πιστεύω θα σήμαινε περισσότερα κυκλοφοριακά αδιέξοδα, βενζίνες, διόδια, πετρέλαιο, ρύπανση, αέρια θερμοκηπίου κλπ κλπ.
Θα έλεγα κλείνοντας ότι πρέπει μάλλον να αφήσουμε και στις επόμενες γενιές, ελπίζω σοφότερες, να επιλέξουν αν θελήσουν τρένο ή όχι. Στο τέλος, ας έχουν και αυτές το δικαίωμα στην ρύπανση….
Καλημέρα κύριε Σπινθάκη, χρόνια πολλά και ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
Δεν με διαβάσατε όμως προσεκτικά, φαίνεται. Δεν είπα ότι το τραίνο, γενικώς και αορίστως, είναι προϊστορικό. Η συγκεκριμένη όμως γραμμή είναι δεινοσαυρική, μια και (κατά τη γνώμη μου, που συστηματικά στο παρελθόν έχω αιτιολογήσει, φυσικά μπορεί κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει) μετά την κατασκευή της νέας κανονικού πλάτους δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Η φράση για τους φίλους του τραίνου και την αποτελεσματικότητά τους προφανώς δεν πρέπει να εκληφθεί "τοις μετρητοίς" και οι "αδράνειες του συστήματος" ίσως είναι μια καλή εξήγηση για την παράνοια που παρατηρούμε.
Έχω ακούσει την άποψη ότι η μετρική γραμμή πρέπει να αποτελέσει το ένα σκέλος ενός ζεύγους οδικών αξόνων, μαζί με την Παλαιά ΕΟ (μονοδρομημένες). Κάτι τέτοιο θα ήταν κακό, πρώτα και κύρια για την (όποια) πολεοδομική ενότητα των οικισμών (διάσπαση από έναν δεύτερο οδικό άξονα).
Σύντομα όμως θα χρειαστεί να βρεθεί μια ολοκληρωμένη λύση για τη διαχείριση των μετακινήσεων και της κυκλοφορίας στον άξονα Κορίνθου-Ξυλοκάστρου. Σε πρώτη φάση θα μπορούσε κανείς να επενδύσει σε μια λεωφορειακή γραμμή με πυκνότερα δρομολόγια. Δεν απαιτεί ουσιαστικά καμία υποδομή και δίνει την ελπίδα, να αφήσει κάποιος κόσμος στο σπίτι το αυτοκίνητο και να αναπνεύσει λίγο η Παλαιά ΕΟ.
Η μετρική γραμμή κατά τη γνώμη μου το καλύτερο θα είναι να μετατραπεί σε γραμμικό πάρκο, με ποδηλατόδρομο.
Πρέπει να πω ότι με τρομάζει και η δική σας σιγουριά να ξηλωθεί μια υποδομή 120 ετών....
Με κάτι τέτοια γίνομαι πολύ συντηρητικός
Κύριε Σπινθάκη, ποδηλατόδρομος και γραμμικό πάρκο μπορεί να γίνει και χωρίς να "ξηλωθεί" η γραμμή, αν αυτό αποφασιστεί (επειδή π.χ. κάποιος θα σεβαστεί τα "άσπρα της μαλλιά", λες και αυτό είναι το κύριο κριτήριο για τη διατήρηση ή μη μιας υποδομής).
Και πού την είδατε τη "σιγουριά"; Λέω τη γνώμη μου και την υποστηρίζω, γιατί να σας "τρομάζει" αυτό;
Δημοσίευση σχολίου