Αντιγράφω από το αγγλικό κείμενο της κοινοτικής οδηγίας (ντιρεκτίβας, για να θυμηθούμε τα νιάτα μας) 1999/62:
[...]
CHAPTER III
Tolls and user charges
Article 7
[...]
2. (a) Tolls and user charges shall be imposed only on users of motorways or other multi-lane roads with characteristics similar to motorways, or users of bridges, tunnels and mountain passes.
However, in a Member State where no general network of motorways or dual carriageways with similar characteristics exists, tolls and user charges may be imposed in that State on users of the highest category of road from the technical point of view.
(b) [...]
(i) tolls and user charges may also be imposed on users of other sections of the primary road
network, particularly
— where there are safety reasons for doing so,
— in a Member State where no coherent network of motorways or dual carriageways with similar characteristics exists in the major part of the State, in that part of the country, but only on roads used for international and interregional heavy goods transport, provided that the traffic demand and population density do not economically justify the construction of motorways or of dual carriageway roads with similar characteristics [...]
Τι μας λέει εδώ; Ότι
(Α) σε κράτη που δεν έχουν "γενικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων ή οδών διαχωρισμένου καταστρώματος με παρόμοια χαρακτηριστικά", μπορεί να επιβληθούν διόδια στους χρήστες "οδών της υψηλότερης, από τεχνικής πλευράς, κατηγορίας", και
(Β) σε κράτη που δεν έχουν "συνεκτικό δίκτυο" τέτοιων οδών, μόνο σε δρόμους που χρησιμοποιούνται για διεθνείς μεταφορές και δεν συνιστάται από οικονομικής πλευράς να μετατραπούν σε αυτοκινητοδρόμους
Οι νομικοί (και μόνο!) μπορούν να αποφανθούν για το αν:
(1) η Ελλάδα από το 1999 και έπειτα έχει ή δεν έχει "γενικό" (?) ή "συνεκτικό" (?) δίκτυο αυτοκινητοδρόμων
(2) η Κορίνθου-Πατρών αποτελεί οδό της "υψηλότερης κατηγορίας" (εξαρτάται αν το πλαίσιο αναφοράς είναι η περιοχή της οδού, όπου πράγματι δεν υπάρχει άλλη ανώτερη, ή το κράτος)
(3) στέκει ως προς το σημείο "Β" ανωτέρω η πρόβλεψη πληρωμής διοδίων από φορτηγά σε έναν μη αυτοκινητόδρομο, για τον οποίο υπάρχει ειλημμένη απόφαση, να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο
Το βέβαιο είναι ότι ναι, η Κορίνθου-Πατρών εξυπηρετεί διεθνείς και διαπεριφερειακές μεταφορές εμπορευμάτων. Και, άσχετα με το πότε και γιατί "ξύπνησαν" οι "ξύπνιοι", διόδια πληρώνονταν επί χρόνια (νομίζω από το '69 που εγκαινίασε τον άξονα ο Γ. Παπαδόπουλος) και τα λεφτά πήγαιναν "κάπου" - σήμερα, με τις παραχωρήσεις, γνωρίζουμε ότι πηγαίνουν στη χρηματοδότηση της κατασκευής του νέου έργου.
Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να υπενθυμιστεί ότι η οδηγία αφορά τα φορτηγά. Ο οδηγός Ι.Χ., μοτοσικλέτας ή λεωφορείου, που αρνείται να πληρώσει τα διόδια επειδή οι εκλεγμένοι ή αυτόκλητοι εκπρόσωποί του (με σιγονταρίσματα ακόμη και υποτίθεται σοβαρών δημοσιογράφων) επικαλέστηκαν την 1999/62, είναι απλά εκτός θέματος.
2 σχόλια:
Πες τα Χρυσόστομε!!
Διάβασα στα ΝΕΑ της 29/9 ότι ο νομάρχης Αχαΐας προτρέπει απλά τους οδηγούς "να έχουν τα μάτια τους 14". Κάποιος πρέπει να του χτύπησε καμπανάκι...
Δημοσίευση σχολίου