Γράφω (σε μπλογκ τρίτου) για τους διαμαρτυρόμενους της Ακρόπολης:
- Συμβασιούχοι ήταν, έληξε η σύμβασή τους, και μάλιστα άκουσα ότι δεν είχαν καμία σχέση με την Ακρόπολη την οποία απέκλεισαν (αλλάζοντας λουκέτα και λέγοντας στους τουρίστες, "δεν πειράζει, να πάτε να δείτε την Αρχαία Αγορά").
Μεταξύ άλλων στις απαντήσεις διαβάζω για outsourcing και ΔΟΛ (χωρίς όμως να έχω μιλήσει γι' αυτά) και έρχομαι αντιμέτωπος με το αμείλικτο ερώτημα:
- Σαν εικόνα, τι σε ενοχλεί πιο πολύ: οι απολυμένοι που μπλοκάρουν την Ακρόπολη, ή τα ΜΑΤ να ρίχνουν χημικά μες τον αρχαιολογικό χώρο;
Και απαντώ:
- Έχουμε στοιχεία για το αν τα χημικά των ΜΑΤ έκαναν ζημιά στον αρχαιολογικό χώρο και σε αρχαία μνημεία; Αν ναι, συμφωνώ μαζί σας.
Επανέρχεται ο έτερος σχολιαστής:
- Σχετικά με το outsourcing επειδή μοιάζει να είναι πανάκεια για το παρόν σύστημα, ακόμα κι αν δεν ειπώθηκε ακόμα, θα ειπωθεί, είμαι βέβαιη: είναι χαρακτηριστικό πως σημαντικές αναγκαφές, όπως πχ το Ακρωτήρι [στη] Σαντορίνη, ολοκληρώθηκαν χάρη σε λεφτά του ΔΟΛ. Θα μου πεις, καλά έκανε το κράτος και πήρε τα λεφτά. Και θα σου πω: με ποιο αντάλλαγμα; Δεν νομίζω πως ο ΔΟΛ είναι απλά γενναιόδωρος και χαρίζει λεφτά για να γίνει δουλειά σε μια ανασκαφή.
Κι όλα αυτά χωρίς να έχω μιλήσει για ΔΟΛ & outsourcing. Το γουδί, το γουδοχέρι!
Και για τα χημικά, τι λέει;
- Όσο για το αν τα χημικά βλάπτουν τα μάρμαρα, ναι, τα βλάπτουν. Το μάρμαρο είναι αρκετά ευαίσθητο υλικό: έχει υποστεί ανεπανόρθωτες φθορές ήδη από την ατμοσφαιρική μόλυνση. Κάποια από τα χημικά στοιχεία του προκαλούν μια χημική αντίδραση που το "σκάει" μετατρέποντάς το σε κάτι σαν πωρόλιθο. Ένα από αυτά είναι το CO2. Τα χημικά που ρίχνουν οι μπάτσοι έχουν της Παναγιάς τα μάτια μέσα. Πέρα από αυτό όμως, σαν εικόνα βρίσκω τη βρίσκω βέβηλη, αποκρουστική και απαράδεκτη τη χρήση τέτοιας βίας πάνω στον ιερό βράχο.
Εγώ όμως δεν ρώτησα γενικά και θεωρητικά για το μάρμαρο και το τι του κάνουν τα κακά χημικά (των κακών μπάτσων). Ήταν ξεκάθαρο αυτό που έγραψα: Έχουμε στοιχεία ότι η συγκεκριμένη ενέργεια (btw, τι πάει να πει "τέτοια βία", δεν τους βασάνισαν κιόλας τους διαδηλωτές) έκανε ζημιά στον χώρο και τα μνημεία;
Δεν με πειράζει καθόλου να λέει ο καθένας αυτό που ούτως ή άλλως έχει στο μυαλό του, απλά όταν το πράττει στο πλαίσιο ενός διαλόγου, ας κάνει τον κόπο να δίνει και λίγη σημασία (διαβάζοντας με στοιχειώδη προσοχή) σε αυτά που έχει πει ο άλλος... Δεν βλάπτει.
Anyway...
Για να βγάλουμε από τις μνήμες μας το χθεσινό "κακό συναπάντημα" και να μην κλείσουμε με γκρίνια, ιδού φωτογραφία μιας παλιάς, πολύ πιο ευχάριστης (συγκριτικά με "ΜΑΤ" και διαδηλωτές) ανθρώπινης παρουσίας στον Παρθενώνα (Jane Mansfield - υποθέτω στο περιθώριο της ταινίας του τίτλου για τους 1ους σύγχρονους Ολυμπιακούς).
7 σχόλια:
Καταλαβαίνω πως ένιωσες ότι δεν σου απάντησα επί αυτού το οποίο έθεσες. Δεκτόν. Πλην όμως μια συζήτηση πλουτίζει, καθώς μπαίνουν και καινούρια στοιχεία.
Ναι, δεν είπες εσύ για τον ΔΟΛ. Εγώ το είπα. Σε μια απόπειρα διεύρυνσης της κουβέντας και με στόχο να εξηγήσω γιατί είναι επικίνδυνο πάγιες (επιμένω) ανάγκες να καλύπτονται με συμβάσεις.
Επειδή ζω στο εξωτερικό, βλέπω πως πρόκειται για μια πολύ διαδεδομένη τακτική στον δημόσιο τομέα (δεν είναι δική μας πατέντα οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου), την οποία θεωρώ λάθος.
Όσο για τα χημικά, δεν κατάλαβα πως ζητούσες συγκεκριμένη χημική σύσταση των δακρυγόνων και ποια από τα στοιχεία βλάπτουν τα μάρμαρα. Δεν είμαι χημικός, λέω αυτό που γνωρίζω.
Πέραν όμως της "υλικής " ζημιάς, για μένα είναι κυρίως αισθητική και ιδεολογική η ζημιά. Και αυτήν την θεωρώ σημαντικότερη. Αν εσύ θεωρείς την υλική ζημιά σπουδαιότερ, ή έστω αυτή σε νοιάζει, λυπάμαι μα δεν μπορώ να συνεισφέρω στην κουβέντα.
Πάντως, ευχαριστώ για το ποστ! :)
@krotkaya,
Για το "πάγιες", έχω τις αμφιβολίες μου. Ως πολίτης θα ήθελα να δω (και δεν βλέπω) μια εκτίμηση του τι μας κοστίζει ο Πολιτισμός, τι εισπράττουμε ως χώρα (με την ευρύτερη έννοια) και ποιος/πώς επιδοτεί τη διαφορά. Και, επειδή ακριβώς ζεις στο εξωτερικό, δε θα διαφωνήσεις ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά την αξιοποίηση-παραγωγικότητα των ανθρώπινων και άλλων πόρων που διατίθενται εδώ για τον Πολιτισμό.
Για τα χημικά, και πάλι φοβάμαι ότι δεν με καταλαβαίνεις. Try again...
Σε κάθε περίπτωση εκτιμώ την ευθύτητα επικοινωνίας και εύχομαι πάντοτε καλές "μπλογκιές"!
Η Ακρόπολη, όπως και κάθε άλλος αρχαιολογικός χώρος, δεν ανήκει ούτε στους συμβασιούχους, ούτε στους μόνιμους υπαλλήλους οιουδήποτε Υπουργείου. Αναγνωρίζω το πρόβλημα των ανθρώπων, έχουν -λέει- να πληρωθούν μήνες και μήνες! Ε, δεν κατάλαβα, αυτό τους δίνει το δικαίωμα να κλείνουν την Ακρόπολη; Είμαστε ενήμεροι για το ποιόν των κυβερνώντων. Αυτό, όμως, δε δικαιολογεί ενέργειες που έχουν ως αποτέλεσμα τη βλάβη του συνόλου, ακόμη και εμμέσως (μέσω των τουριστών). Είπαμε, σε μια χώρα που οι δυο τελευταίες γενιές αντράφηκαν κι ανατρέφονται με το σύνθημα "Νόμος είναι τι δίκιο του εργάτη-αγρότη-συμβασιούχου-υπαλλήλου-μαθητή-φοιτητή και πάει λέγοντας", σε μια χώρα που οι ίδιοι οι κυβερνώντες έχουν κάνει το Σύνταγμα ΚΟΥΡΕΛΟΧΑΡΤΟ, άπαντες βρίσκονται εν αδίκω. Οι αστυνομικοί -τουλάχιστον- έκαναν τη δουλειά τους. Οι υπόλοιποι;
Πάντως, σήμερα έκαναν αυτό:
"Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου δήλωσαν στο ρ/σ Σκάι πως στο εξής θα παρεμποδίζουν την έκδοση των εισιτηρίων και όχι την είσοδο των επισκεπτών στον αρχαιολογικό χώρο."
http://tvxs.gr/node/68344
Και είναι αυτό που θα ήταν καλύτερο να είχαν κάνει από την αρχή.
Το κράτος δίνει το 1% του προϋπολογισμού του στον Πολιτισμό. Εγώ το βρίσκω ελάχιστο. Αν έχεις τις αμφιβολίες σου για το πάγιες, μπορείς να ψάξεις να βρεις τα στοιχεία, στο google υπάρχουν τα πάντα. Ομοίως και για τα χημικά, αν και όντως τελικά δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις, όσο και να προσπαθώ.
Αν σε ενδιαφέρει να δεις τι εννοώ πάντως, μπορείς να διαβάσεις και το ποστ που ανέβασα.
Καλημέρα.
@krotkaya,
Νωρίς το θυμήθηκαν, το να κάνουν έξυπνη ενέργεια...
Το google, όπως και το διαδίκτυο γενικά, έχει πολλά, συμπεριλ. πολλών σκουπιδιών. Το κράτος οφείλει να είναι accountable, που λένε και στας ευρώπας, να δίνει λογαριασμό για να ξέρουμε εμείς οι υπήκοοι.
Για τα χημικά εσύ πρωτοέγραψες. Εγώ, πιο απλά δεν μπορώ να το πω: Πέσανε κάποια (πόσα, δα;) χημικά στην είσοδο του αρχαιολογικού (μερικές εκατοντάδες μέτρα από τα αρχαία μνημεία); Σιγά τα ωά.
Σε διάβασα, σέβομαι όλες τις απόψεις.
Καλό σ-κ.
y.
@(ξέρει ποιος/ποια),
Είχες δύσκολη βδομάδα, ε; Δεν πειράζει, ξεκουράσου και όταν ηρεμήσεις αποφάσισε τι είναι ειρωνεία και τι όχι. Φιλούδος
Νομίζω ότι το μεγαλυτερο πρόβλημα σε αυτή τη χώρα είναι ότι όλα είναι "αλισβερίσι". Δεν είναι όλοι οι αρχαιοφύλακες αρχαιολόγοι, αρκει να έχουν κάποιο "βύσμα"- έστω κάποια τυπικά προσόντα, ανάλογα με το ΦΕΚ. Πριν ένα χρόνο πήγαμε οικογενειακώς στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου. Οι φύλακες ήταν στο αίθριο και έπιναν φραπέ. Οταν ρώτησα για κάποια ευρήματα, μου επεσήμαναν ότι δεν επιτρέπεται (από το νόμο) να κάνουν ξενάγηση και έπρεπε να αρκεστούμε στις επεξηγήσεις των πινακίδων (που ήταν ελλειπέστατες και ανεπαρκέστατες). Και ευτυχώς που πάντα είχα μια τρέλλα με τα αρχαία και μπόρεσα να εξηγήσω δυο πράγματα στα παιδιά μου. Αντιστρόφως, στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Ναυπλίου, ο μη αρχαιολόγος- φύλακας, χωρίς να του το ζητήσουμε, προσφέρθηκε να μας δώσει επεξηγήσεις για τα εκθέματα. Γιατί τελικά όλα είναι ζητήμα φιλότιμου- question d'honneur- για όσους ηλίθιους υποστηρίζουν ότι η λέξη "φιλότιμο" υπάρχει μόνο στο λεξικό του Σκαρλάτου- Βυζαντίου...
Δημοσίευση σχολίου