19 Οκτ 2010

We are islands, but never too far

Ένα φιλόδοξο σχέδιο ζεύξεων των κυριότερων νησιών της χώρας είναι στα σκαριά, υπό τη μορφή ευγενούς άμιλλας μεταξύ υπουργείων. Έτσι, μετά την πρόσφατη εξαγγελία του κ. Ρέππα για οδική σύνδεση της Σαλαμίνας και της Λευκάδας με τη στεριά, ακολούθησε αναφορά και της κας Μπιρμπίλη για ένταξη της νησιωτικής χώρας σε ενιαίο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Με δεδομένη την εμπειρία της (κανονικής) Δανίας, αυτής του βορρά, αλλά και της υπερατλαντικής υπερδύναμης (βλ. σύνδεση των νησιών Florida Keys με την πολιτεία του Jeb Bush), θα πρέπει να θεωρούμε βέβαιο ότι σε μερικές δεκαετίες η χώρα μας θα αποκτήσει σταθερούς συγκοινωνιακούς διαδρόμους, μέσω των οποίων οι ευλογημένοι αυτοκινητόδρομοι θα οδηγούν στο σύνολο, σχεδόν, των νησιών μας (βλ. σχέδιο) και φυσικά θα διοχετεύονται και άλλες παροχές (οπτική ίνα, ενέργεια κ.λπ.). Τότε, ίσως, θα άρουν και τις αντιρρήσεις τους όσοι (π.χ. Βγενόπουλος, Παπαχελάς) ήταν αντίθετοι στην κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας - ο διάλογος για την ακτοπλοΐα θα είναι χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, οι φόβοι τουρκικών επιθέσεων φιλίας ("ελάτε μπρε kardeşlerimiz να σας ηλεκτροδοτήσουμε φτηνά") θα διασκεδαστούν, ενώ -τέλος- οι αεροπορικές συγκοινωνίες θα εξορθολογιστούν και οι Aegean, Olympic κ.ά. θα πάψουν να ποντάρουν στη νησιωτικότητα και τους δήθεν εθνικούς λόγους για να χρεώνουν π.χ. το Αθήνα-Σάμος πιο ακριβά από πολλές ενδοευρωπαϊκές πτήσεις.


2 σχόλια:

Eric Rohmer είπε...

και το γόνατο της Κλαίρης...

Yank_o είπε...

Κλαίρης;