Ένα φιλόδοξο σχέδιο ζεύξεων των κυριότερων νησιών της χώρας είναι στα σκαριά, υπό τη μορφή ευγενούς άμιλλας μεταξύ υπουργείων. Έτσι, μετά την πρόσφατη εξαγγελία του κ. Ρέππα για οδική σύνδεση της Σαλαμίνας και της Λευκάδας με τη στεριά, ακολούθησε αναφορά και της κας Μπιρμπίλη για ένταξη της νησιωτικής χώρας σε ενιαίο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Με δεδομένη την εμπειρία της (κανονικής) Δανίας, αυτής του βορρά, αλλά και της υπερατλαντικής υπερδύναμης (βλ. σύνδεση των νησιών Florida Keys με την πολιτεία του Jeb Bush), θα πρέπει να θεωρούμε βέβαιο ότι σε μερικές δεκαετίες η χώρα μας θα αποκτήσει σταθερούς συγκοινωνιακούς διαδρόμους, μέσω των οποίων οι ευλογημένοι αυτοκινητόδρομοι θα οδηγούν στο σύνολο, σχεδόν, των νησιών μας (βλ. σχέδιο) και φυσικά θα διοχετεύονται και άλλες παροχές (οπτική ίνα, ενέργεια κ.λπ.). Τότε, ίσως, θα άρουν και τις αντιρρήσεις τους όσοι (π.χ. Βγενόπουλος, Παπαχελάς) ήταν αντίθετοι στην κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας - ο διάλογος για την ακτοπλοΐα θα είναι χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, οι φόβοι τουρκικών επιθέσεων φιλίας ("ελάτε μπρε kardeşlerimiz να σας ηλεκτροδοτήσουμε φτηνά") θα διασκεδαστούν, ενώ -τέλος- οι αεροπορικές συγκοινωνίες θα εξορθολογιστούν και οι Aegean, Olympic κ.ά. θα πάψουν να ποντάρουν στη νησιωτικότητα και τους δήθεν εθνικούς λόγους για να χρεώνουν π.χ. το Αθήνα-Σάμος πιο ακριβά από πολλές ενδοευρωπαϊκές πτήσεις.
3 σχόλια:
και το γόνατο της Κλαίρης...
Κλαίρης;
Για την ακρίβεια, αυτό περίπου είναι μία πρόταση στο πρόγραμμα του ΛΑ.Ο.Σ. γιά τη δημιουργία μεγαλύτερων πληθυσμιακών ενοτήτων, ώστε να υπάρχουν ενιαίες υποδομές και μεγαλύτερη τοπική αγορά. Σε παρα πολλά νησιά, το βάθος της θάλασσας είναι μικρότερο των 100 μέτρων και μπορεί να υπάρξει διασύνδεση με γέφυρες ή υποθαλασια τούνελ. Γιά παράδειγμα, το βαθύτερο σημειο από τη Θάσο στην Καβαλα είναι 29 μέτρα. Αντίστοιχα στη Σαμοθράκη είναι 59 μέτρα. Από την Ζάκυνθο στην Κεφαλλονιά το βάθος είναι 84 μέτρα και 123 μέτρα είναι το στενό της Ιθάκης. Ανάλογα βάθη υπάρχουν από την Κω στην Σάμο και την Ικαρία μέσω όλων των ενδιάμεσων νησιών. Φυσικά στη χώρα της γελοιότητας, όλα αυτα φαντάζουν αστεία και εξωπραγματικά. Ομως υπάρχουν και σοβαρές χώρες που καταλαβαίνουν τα ωφέλη και πρωτοπορούν κάνοντας τα εξωπραγματικά πραγματικότητα, αφήνοντας τους "ρεαλιστές" πίσω να τρέχουν και να μη φτάνουν.
Δημοσίευση σχολίου