22 Δεκ 2009

Ο τζάμπας αναβιώνει;

Η οικονομική θεωρία λέει: Όπου η ζήτηση είναι ψηλή (και η προσφορά περιορισμένη), το αντίτιμο αυξάνεται.

Οι λαϊκιστές της δεκαετίας του '80 αγνόησαν αυτή την αρχή και έκαναν έναν "μπακάλικο" υπολογισμό: Διπλασιάζω το κόμιστρο της συγκοινωνίας αλλά αφήνω δωρεάν την πρωινή αιχμή. Άρα ο "λαουτζίκος" στο τέλος της ημέρας θα πληρώνει το ίδιο - και θα μας ευγνωμονεί.

Οι (τότε) ΟΑΣ/ΕΑΣ δεν πήγαν κατά διαόλου μόνο και μόνο απ' αυτό το μέτρο. Σίγουρα όμως και αυτό συντέλεσε στη χαλάρωση της οικονομικής διαχείρισης των δημοσίων συγκοινωνιών. Οι οποίες όσο κι αν επιδοτούνται δεν πρέπει να παύουν να λειτουργούν ως επιχειρήσεις, διαφορετικά κάποια στιγμή θα απειληθεί η ύπαρξή τους. Και χωρίς υγιή συγκοινωνία οι πόλεις μας (και όχι μόνο η πρωτεύουσα) δεν θα είναι βιώσιμες.

Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι η μπαρούφα της "δωρεάν πρωινής μετακίνησης", που προφανώς οραματίζονται κάποιοι νεο-λαϊκιστές, θα παραμείνει μια "ανεπιβεβαίωτη δημοσιογραφική πληροφορία".

Δεν υπάρχουν σχόλια: